Προτάσεις του IOF*, προς την ''Σύνοδο του ΟΗΕ του 2022 για την Θέση των Γυναικών''

Εμφανίσεις: 877 Συντάχθηκε από E. Douglas Clark, International Family News στις .

united nations 01 

Για την επικείμενη 66η Σύνοδο της Επιτροπής του ΟΗΕ για την Θέση των Γυναικών- 2022, Commission on the Status of Women, που θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2022, η IOF («International Organization for the Family»),  υπέβαλε την ακόλουθη δήλωση, η οποία επίσης θα προσφέρεται στους πρέσβεις των συνερχομένων εθνών και στις αποστολές τους. Η δήλωση υποστηρίζεται από οργανισμούς σε όλο τον κόσμο.

Από: International Family News

E. Douglas Clark

18 Οκτωβρίου 2021

Η Δήλωση της IOF προς την «Σύνοδο 2022  του ΟΗΕ για την Θέση των Γυναικών» με θέμα «Ενδυνάμωση και Μείωση Κινδύνου»

Κατευθυντήριες οδηγίες προς την 66η Σύνοδο του ΟΗΕ- CSW66: «Εάν θέλετε να στηρίξετε τη γυναίκα ενισχύσετε την φυσική οικογένεια»

Η θέση της Παγκόσμιας Διακήρυξης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Καθώς η 66η Σύνοδος της «Επιτροπής για τη Θέση των Γυναικών» ασχολείται με ένα θέμα προτεραιότητας που είναι «Η επίτευξη της ισότητας των φύλων και η ενδυνάμωση όλων των γυναικών και κοριτσιών στα πλαίσια της κλιματικής αλλαγής, των περιβαλλοντικών πολιτικών και των προγραμμάτων μείωσης του κινδύνου καταστροφών», εφιστούμε την προσοχή σας στη διάταξη της Παγκόσμιας Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Universal Declaration of Human Rights, UDHR) που υποστηρίζει και αναγνωρίζει «το μοναδικό δικαίωμα στη Διακήρυξη που απονέμεται συγκεκριμένα σε μια ομάδα και όχι σε ένα άτομο».[1]

Αυτή η μοναδική ομάδα- η οικογένεια- αναγνωρίστηκε  από το άρθρο 16, παράγραφος 3, ως το θεμέλιο για τον ίδιο τον πολιτισμό μας : «Η οικογένεια είναι η φυσική και θεμελιώδης “ομαδική μονάδα” της κοινωνίας και έχει δικαίωμα προστασίας από την κοινωνία και το κράτος». Οι συνέπειες για τις εργασίες της Συνόδου CSW66 είναι προφανείς: Η ενδυνάμωση των γυναικών και των κοριτσιών ξεκινά από την οικογένεια και η πιο αποτελεσματική πολιτική μείωσης του κινδύνου για εκείνες είναι η ενίσχυση της οικογένειας.

Οι συντάκτες της Παγκόσμιας Διακήρυξης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, UDHR γνώριζαν την πρωταρχική θέση που έχει παγκοσμίως η φυσική οικογένεια. Σύμφωνα με τον δικηγόρο και δικαστή για τα ανθρώπινα δικαιώματα Manfred Nowak, η φράση «φυσική και θεμελιώδης ομαδική μονάδα της κοινωνίας» είχε σκοπό «να τονίσει ότι παρά τις διαφορές στις παραδόσεις και τις κοινωνικές δομές, πυλώνας όλων των κοινωνιών είναι η οικογένεια ως η μικρότερη ομαδική μονάδα». [2] Ο σημαντικός Λιβανέζος εκπρόσωπος Charles Malik, για παράδειγμα, τόνισε ότι από όλες τις κοινωνικές ομάδες, μόνο «η οικογένεια που προκύπτει από το γάμο είναι η φυσική και θεμελιώδης «ομαδική μονάδα» της κοινωνίας» και είναι «το λίκνο όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών». [3] Το γιατί συμβαίνει αυτό εξηγήθηκε δεκαετίες αργότερα από έναν άλλο εκπρόσωπο στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τον πρεσβευτή των ΗΠΑ Michael Novak:

«Η οικογένεια είναι το φυτώριο για την οικονομική ανάπτυξη, για τη διαμόρφωση υγιών στάσεων απέναντι στη διαχείριση του χρήματος,  στην εργασία, και στην τέχνη της οικονομικής ανεξαρτησίας. Η οικογένεια είναι ακόμη ισχυρότερος φορέας εκπαιδευτικής επιτυχίας από το σχολείο. Η οικογένεια συχνά είναι ισχυρότερος δάσκαλος θρησκευτικής πίστης και χριστιανικών βιωμάτων  από την εκκλησία. Ο πολιτικός και κοινωνικός σχεδιασμός σε μια σοφή κοινωνική ιεράρχηση αξιών ξεκινά με το αξίωμα "Αυτό που δυναμώνει την οικογένεια ενισχύει την κοινωνία…. Οι ρόλοι του πατέρα και της μητέρας, και των παιδιών σε σχέση με εκείνους,  είναι το απολύτως κρίσιμο κομβικό σημείο για την ανάπτυξη της κοινωνικής δύναμης».[4]

Επιπρόσθετα η οικογένεια είναι απόλυτη και ουσιαστική προϋπόθεση για την Βιώσιμη ανάπτυξη, όπως τονίζεται στη Διακήρυξη της Ντόχα: «Η οικογένεια δεν είναι μόνο η θεμελιώδης "ομαδική μονάδα" της κοινωνίας, αλλά είναι επίσης ο θεμελιώδης παράγοντας για βιώσιμη κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη».[5 ]

Δεν είναι περίεργο που όταν η οικογένεια αποτυγχάνει, η κοινωνία καταρρέει, όπως σημειώνει και ο Michael Novak: «Σε όλη την ιστορία, τα έθνη μπόρεσαν να επιβιώσουν από πολλές καταστροφές—εισβολές, λιμούς, σεισμούς, επιδημίες, περιόδους απελπισίας και κατάθλιψης—αλλά ποτέ δεν κατάφεραν να επιζήσουν αν υπήρχε  αποδιοργάνωση της οικογένειας».[6]

Δεν είναι περίεργο που πάνω από εκατό εθνικά συντάγματα απηχούν τις αρχές της Παγκόσμιας Διακήρυξης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, [UDHR 16 (3)] αποδίδοντας διάφορους χαρακτηρισμούς στην οικογένεια όπως «η βάση της επιβίωσης του έθνους» (Ουγγαρία), «ο ακρογωνιαίος λίθος της διατήρησης και της προαγωγής του Έθνους» (Ελλάδα) , «η θεμελιώδης βάση της κοινωνίας» (Ελ Σαλβαδόρ), «ο πυρήνας της κοινωνίας» (Κατάρ), «ο βασικός θεσμός της κοινωνίας» (Κολομβία), «η βασική δομή της κοινωνίας» (Τυνησία), «ο θεμελιώδης πυλώνας της κοινωνίας» (Αφγανιστάν) και «το φυσικό θεμέλιο της ανθρώπινης κοινωνίας» (Καμερούν).

Για να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή ενδυνάμωση των γυναικών και των κοριτσιών σε όλο το κόσμο καθώς και η  πλέον αποτελεσματική  πολιτική μείωσης του κινδύνου για εκείνες, παροτρύνουμε στις εργασίες της Συνόδου CSW66 να τηρηθεί η υποχρέωση της συνθήκης ( άρθρο 10.1) του «Διεθνούς Συμφώνου για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα»: «Η ευρύτερη δυνατή προστασία και βοήθεια θα πρέπει να παρέχεται στην οικογένεια, η οποία είναι η φυσική και θεμελιώδης ομαδική μονάδα της κοινωνίας».

Υπογράφουν:

International Organization for the Family
United Families International
Worldwide Organization for Women
American Family Association of New York
REAL Women of Canada
HazteOir.org
FamilyPolicy.ru (Russia)
Latin American Alliance for the Family
Institute for Family Policy (Spain)
Universal Peace Federation


Παραπομπές
:

[1] Glenn Mitoma, “Charles H. Malik and Human Rights: Notes on a Biography,” Biography 33.1 (Winter 2010), 226.

[2] Manfred Nowak, UN Covenant on Civil and Political Rights. CCPR Commentary (Kehl am Rhein, Germany: N.P. Engel, 1993), 404.

[3] Johannes Morsink, The Universal Declaration of Human Rights: Origins, Drafting, and Intent (Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1999), 254. 

[4] Michael Novak, “The Family Out of Favor,” Harper’s, April 1976, pp. 42-43.

[5] Doha Declaration, https://www.difi.org.qa/doha-declaration/.

[6] Michael Novak, “The Family Out of Favor,” Harper’s, April 1976, pp. 42-43.

 

Πηγή: https://ifamnews.com/en/iof-joint-statement-for-the-2022-commission-on-the-status-of-women

 

Ετικέτες: Αξίες του Γάμου και της Οικογένειας

Εκτύπωση