Αν τολμήστε να ρίξετε μόνοι σας μια ματιά στο επόμενο επεισόδιο της αγαπημένης σας σειράς, χωρίς να περιμένετε τον-την σύζυγό σας, είστε αξιοκατάκριτοι. Τίθεται θέμα εμπιστοσύνης στη σχέση σας!!!
Μεταξύ της εργασίας, των υποχρεώσεων και της φροντίδας των παιδιών, ο χρόνος που έχουν οι σύζυγοι για τη μεταξύ τους επικοινωνία είναι λιγοστός και πολύτιμος. Είναι όμως ο χρόνος που θα ανανεώσει και θα τροφοδοτήσει τη σχέση τους. Η ύπαρξη της συνδρομητικής τηλεόρασης έχει οδηγήσει τα ζευγάρια σε μια νέου τύπου δυνατότητα «επικοινωνίας». Όχι με κάποια ιδιαίτερη και προσωπική ευκαιρία, με μια έξοδο, μια φιλική συντροφιά, ή κάποια κοινή δραστηριότητα, αλλά με την από κοινού παρακολούθηση μαζεμένων επεισοδίων της αγαπημένης τους τηλεοπτικής σειράς, (Binge Watching).
Είναι η ευκαιρία τους να βρεθούν μετά από μια κουραστική μέρα, να γελάσουν, να σχολιάσουν κάτι που δεν τους αγγίζει πραγματικά και δεν τους αγχώνει. Μιά μοντέρνου τύπου διαπροσωπική σχέση και τρόπος ψυχοθεραπείας, όπως είναι και ένας αθλητικός αγώνας, το καφενείο με τις πολιτικές συζητήσεις, τα τηλεφωνήματα με τα νέα των άλλων, μια προσιτή ψυχαγωγία, χωρίς ιδιαίτερες πνευματικές απαιτήσεις. Τα ζευγάρια μάλιστα συμφωνούν πως αν πρόκειται να παρακολουθήσουν μια τηλεοπτική σειρά, θα το κάνουν πάντα μαζί.
Αυτή η νέα αντίληψη της κοινωνικοποίησης μέσα στο ζευγάρι υποστηρίζεται από τις γνωστές πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης που επιθυμούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους δημιουργώντας ανάγκες κατά τις επιθυμίες του καταναλωτή, και πράγματι έχουν καταφέρει να δεσμεύσουν πολλούς νέους στα δίχτυα της τηλεθέασης.
Ο Gavin Smith, διευθυντής σχέσεων για θέματα Τεχνολογίας και Μέσων Ενημέρωσης στην Βρεττανική Barclays Business Banking, οικονομικός υποστηρικτής γνωστής τηλεοπτικής πλατφόρμας, δήλωσε: Η Βρετανία πρόκειται να εξαντλήσει τις δυνατότητές της στον τομέα των τηλεοπτικών σειρών και να γίνει το παγκόσμιο κέντρο αναφοράς για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Προφανώς τα κίνητρα της Τράπεζας, που χρηματοδοτεί και ωφελείται οικονομικά από τα συνδρομητικά κανάλια και τις παραγωγές τους, δεν είναι η στήριξη των οικογενειακών σχέσεων αλλά η προώθηση του κέρδους μέσα από την καινούργιας τεχνολογίας ψυχαγωγία των ζευγαριών.
Μέσα στο πλαίσιο προώθησης του προϊόντος τους, της συγκεκριμένης συνδρομητικής πλατφόρμας, η Βρεττανική Τράπεζα Barklays, έκανε έρευνα αγοράς κατά την οποία εκτός των άλλων διαπιστώθηκε ότι:
Στο ένα από τα έξι ζευγάρια συνδρομητών, ο ένας εκ των δύο αυτονομήθηκε στην παρακολούθηση κάποιας αγαπημένης σειράς, ξεγελώντας τον άλλο στη συμφωνία της από κοινού παρακολούθησης (Series Cheating), για λόγους «ενδιαφέροντος» για τη σειρά.
Στο 15% των ζευγαριών υπήρξε διάλυση της σχέσης τους (όχι κατ΄ ανάγκην σχέση γάμου), λόγω αυτής της αυτονόμησης.Ο αριθμός των ζευγαριών που θεώρησαν το Series Cheating αιτία χωρισμού υπολογίσθηκε για την Μεγάλη Βρεττανία, και για μία χρονιά, σε περίπου 1 εκατομμύριο ζεύγη.
Για πολλά ζευγάρια η προσήλωση σε αυτή την χαμηλής ποιότητας δραστηριότητα έχει αναχθεί σε υψίστης αξίας αγαθό και μέσο προσωπικής επικοινωνίας, που πρέπει να υπηρετείται με σεβασμό και πιστότητα και από τους δύο, η δε παρακολούθηση να γίνεται συγχρόνως και στο συμφωνημένο χρόνο.
Αν τολμήσει να ρίξει μόνος του ο ένας από τους δυό μια ματιά στο επόμενο επεισόδιο της αγαπημένης τους σειράς , χωρίς να περιμένει τον-την σύζυγο, είναι αξιοκατάκριτος και αυτό αποτελεί λόγο διάσπασης της σχέσης, η λεγόμενη εξαπάτηση στην παρακολούθηση. (Series Cheating). Θεωρείται ακόμη και λόγος διαζυγίου (για κάποιους που προφανώς είχαν ήδη προβλήματα), διότι θεωρείται πως προσβάλλει την αμοιβαία εμπιστοσύνη που βρίσκεται στον πυρήνα της σχέσης τους, χαρακτηρίζεται δηλαδή κατάχρηση εμπιστοσύνης. Σε έρευνα γενόμενη στο Χόνγκ-Κόνγκ το 40% των ερωτηθέντων πιστεύει πως η απιστία στην παρακολούθηση είναι χειρότερη από την απιστία με τρίτο άτομο!
Αυτός ο αστείος λόγος διάσπασης μιάς σχέσης είναι δυστυχώς αλήθεια. Το αποδεικνύει η γενομένη έρευνα και αφορά αυτούς που στήριξαν κατά πολύ την επικοινωνία τους ως ζευγάρι και την ουσία της σχέσης τους στην τηλεθέαση. Η ώρα και ο χρόνος για την αγαπημένη σειρά, οι ειδήσεις, ο αγώνας, το τηλεπαιγνίδι ή το χόμπυ, ρυθμίζουν δυστυχώς τη ζωή σε πολλά σπίτια και οικογένειες και στην πατρίδα μας.
Ο κόσμος της οθόνης είναι ψεύτικος, δεν υπάρχει στα αλήθεια, είναι κατασκευασμένος. Η παρακολούθησή του δεν είναι συμμετοχή σε κάτι αληθινό, είναι μια ψευδαίσθηση ένταξης στη ζωή. Οι υποθέσεις και οι διάλογοι στις τηλεοπτικές σειρές είναι προσαρμοσμένα στο ιδεολογικό μήνυμα που θέλει να δώσει ο παραγωγός.
Η τηλεόραση δεν προορίζεται για ενεργούς πολίτες αλλά για παθητικούς δέκτες. Όταν τελειώσει το έργο και πέσει η αδρεναλίνη του, δεν μένει απολύτως τίποτα στην ψυχή των δύο, δεν τους έχει φέρει με κανέναν τρόπο πιό κοντά, δεν έχει οικοδομήσει την επικοινωνία και την αγάπη τους. Αφήνει το αίσθημα του κενού, του απότομου εσωτερικού αδειάσματος. Γιαυτό και ενώ ήδη έχουν δεί τόση ώρα μαζί τα αγαπημένα τους σήριαλς, δεν έχουν καταφέρει να ενωθούν σε μια βαθύτερη σχέση και εύκολα απομακρύνονται, όταν ο ένας αυτονομηθεί σε αυτό το δευτερεύον και ανύπαρκτο ουσιαστικά θέμα.
Η κοινή τηλεθέαση και άλλες ανάλογες δευτερεύουσες δραστηριότητες δεν μπορεί να είναι για το ανδρόγυνο τίποτα περισσότερο από ένα εν επιγνώσει προσυμφωνημένο ευκαιριακό ψυχαγωγικό παιγνίδι. Δεν θα αποκτήσει ποτέ καμμιά μεγαλύτερη αξία από αυτή του περιστασιακού γεμίσματος του χρόνου, όταν δεν μπορεί να υπάρξει κάτι ποιοτικότερο.
Πέρα από το παιχνίδι οι σύντροφοι γνωρίζουν πως η ενότητά τους οικοδομείται όταν υπάρχει συμπόρευση σε θέματα ουσίας όπως: Η διά βίου αφοσίωση και προτεραιότητα του ενός συζύγου στον άλλο, και η αποδοχή πως παρά την καλή διάθεση είναι αναμενόμενο και ανθρώπινο να υπάρχουν δυσκολίες. Και όλα να γίνονται με αγάπη, με ηρεμία, με ευγένεια, με ενδιαφέρον προς τον άλλον, που είναι ο δικός μας άνθρωπος, η εικόνα του Θεού που επιλέξαμε για συνοδοιπόρο ζωής.
Πηγές που χρησιμοποίησε το «Μαμά,Μπαμπάς και Παιδιά».