Γεώργιος Ρούντας: Απορίες και ερωτηματικά για την επιβολή χρήσεως μάσκας στα ανήλικα παιδιά στα σχολεία και τις συνέπειες αυτής
24 Αυγούστου 2020 και βρισκόμαστε μπροστά σε μεγάλες εξελίξεις και αλλαγές στην ζωή μας εν όψει του κορονοϊού.
Σίγουρα όλοι θέλουμε να λήξει το συντομότερο δυνατό όλη αυτή η ταλαιπωρία, να μην υπάρχουν άλλα ανθρώπινα θύματα και να βρεθούν λύσεις δημοκρατικές λογικές και εφαρμόσιμες, οι οποίες όμως να μην συνθλίβουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ελευθερίες, στον πυρήνα και την ουσία τους.
Συμβαίνει όμως τελικά κάτι τέτοιο ή όχι;
Η κυβέρνηση εξήγγειλε την επιβολή της χρήσης μασκών μετά από συστάσεις ειδικών επιστημόνων στα σχολεία και μάλιστα από το νηπιαγωγείο, έχοντας όπως ισχυρίζεται σκοπό να “διαφυλάξει και να προστατέψει τα παιδιά από την διάδοση του κορονοϊού”.
Θα φοράνε σύμφωνα με την Κυβέρνηση μάσκες μόνο σε εσωτερικούς χώρους και στο μάθημα οι ανήλικοι μαθητές από την ηλικία του νηπιαγωγείου και μετά, όχι όμως στους εξωτερικούς χώρους, στο διάλειμμα και την γυμναστική, λέει η Κυβέρνηση………..ΕΚΤΟΣ ΑΝ παρατηρείται ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ……..μεταξύ των παιδιών…., οπότε δηλαδή τότε θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας…..( ; )…!!!
Και εδώ προκύπτουν κάποια ερωτηματικά και εύλογες απορίες :
– Πώς άραγε θα εξασφαλιστεί το γεγονός, ότι σε ένα σχολείο π.χ. νηπιαγωγείο ή δημοτικό δεν θα παρατηρείται συνωστισμός εκτός του μαθήματος; Θα φοράνε τα παιδιά δηλαδή μάσκα την ώρα της διδασκαλίας ενώ στο διάλειμμα θα την βγάζουν και στο παιχνίδι θα κρατάνε αποστάσεις…..ή μήπως οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα παίζουν το ρόλο του φύλακα-δεσμώτη και θα πηγαίνουν στα παιδάκια και θα τα σπρώχνουν ευγενικά, ώστε να μην πλησιάζει το ένα το άλλο….; Θα έχει δηλαδή το κάθε παιδί τον “φύλακα – δάσκαλο” να το κυνηγάει συνέχεια, ώστε να φροντίζει να βρίσκεται σε απόσταση από τα άλλα παιδιά…..; Πόσοι δάσκαλοι άραγε υπάρχουν για να παίξουν το ρόλο του “φύλακα”……; Αυτό ονομάζεται κοινωνικοποίηση του παιδιού…;
– Το διάλειμμα δηλαδή θα αποκτήσει το χαρακτήρα του προαυλισμού, όπου δεν επιτρέπεται να έρχονται σε επαφή οι μαθητές – “κρατούμενοι”…..; Θα το αντέξει αυτό η ψυχολογία των παιδιών….;
– Πώς τα παιδιά θα παίξουν μπάλα, μπάσκετ, πώς θα χορέψουν, πώς θα παίξουν κυνηγητό, πώς θα τραγουδήσουν όλα μαζί……….από απόσταση μήπως………..;
Άραγε όσοι προτείνουν αυτό το μέτρο έχουν δοκιμάσει να παίξουν ποδόσφαιρο, μπάσκετ, να τρέξουν, να τραγουδήσουν φορώντας μάσκα στο πρόσωπο…..; Ας το δοκιμάσουν, να δούμε, θα αντέξουν………; Πώς περιμένουν να το κάνουν αυτό μικρά ανήλικα παιδιά, όπου το παιχνίδι, η χαρά και η επαφή με τα άλλα παιδάκια είναι τροφή για την καρδιά και την ψυχολογία τους…..; Ή μήπως περιμένουν να παίζουν τα παιδάκια τηρώντας μοναχικές αποστάσεις ασφαλείας;
Είναι γνωστό από τα πανάρχαια χρόνια, ότι τα ομαδικά παιχνίδια προάγουν την κοινωνικότητα και ένα σωρό άλλες αρετές….όμως τα ομαδικά παιχνίδια αναγκαστικά έχουν στην φύση τους τον ….συνωστισμό…..! ‘Αρα τί μας λέει η Κυβέρνηση και οι ειδικοί, ότι είτε τα ομαδικά παιχνίδια θα τα καταργήσουμε γιατί έχουν συνωστισμό είτε ότι θα φοράνε μάσκα τα παιδιά στα ομαδικά παιχνίδια λόγω ακριβώς του συνωστισμού….! Είναι λογικό άραγε αυτό…..;
– Πώς θα περάσει τόσες ώρες ένα παιδάκι στο σχολείο κρατώντας απόσταση από τα άλλα παιδάκια…; Θα είναι ήρεμο όταν επιστρέψει στο σπίτι άραγε…..; Θα έχει εκτονώσει την ενέργειά του, θα έχει εξωτερικεύσει την έμφυτη κοινωνικότητά του, θα έχει συγκεντρωθεί στο μάθημα, θα έχει αφομοιώσει τις γνώσεις…. ή θα επιστρέψει με νεύρα στο σπίτι και αίσθημα καταπίεσης…….; Οι γονείς στο σπίτι μετά θα έχουν ηρεμία……; θα επικρατεί οικογενειακή ειρήνη και ξεκούραση μέσα στο σπίτι άραγε……; Οι γονείς ήδη κουρασμένοι και εξαντλημένοι από την εργασία τους και την …..μάσκα τους…..θα έχουν κουράγιο να χειριστούν στο λιγοστό υπόλοιπο του 24 ώρου τα παιδιά τους, όπου θα έχουν συσσωρεύσει εκνευρισμό από την …..απόσταση ασφαλείας ή την μάσκα στο σχολείο……; Αν όλη η αυτή η πίεση μετατραπεί σε οικογενειακή βία και μάλιστα εναντίον του ανήλικου παιδιού, τότε ποιος θα φέρει την ευθύνη……;
– Επίσης τί θα γίνει με όσα παιδάκια έχουν πρόβλημα ακοής πχ. φοράνε ακουστικό ή έχουν πρόβλημα όρασης ή δυσλεξίας και γενικά γλωσσικές διαταραχές ή πρόβλημα άσθματος, αλλεργικές ρινίτιδες ή έχουν θέματα υπερκινητικότητας….; θα μπορούν με την μάσκα στο πρόσωπο να βλέπουν ή να ακούνε καλά τα λόγια των δασκάλων και των καθηγητών…..; θα βελτιώσουν τις φυσικές αυτές αδυναμίες τους με την μάσκα ή μήπως θα γίνουν χειρότερα……; Κι αν γίνουν χειρότερα ποιος θα φταίει….; Ή μήπως για τα παιδάκια αυτά θα γίνουν ξεχωριστά τμήματα………; Μήπως κάτι τέτοιο δεν θα είναι ρατσιστικό και θα αποτελεί αδικαιολόγητη κοινωνική διάκριση εις βάρος των ανηλίκων παιδιών……;
– Η τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων άραγε πώς θα γίνει…..; Θα μπορεί ένα ανήλικο να αξιολογήσει την κατάσταση και να τηρήσει από μόνο του αποστάσεις…….; Δηλαδή περιμένουμε από ένα ανήλικο να σκεφτεί τόσο λογικά και να φοράει μάσκα όλη την ώρα στο μάθημα με την επιμέλεια που δείχνει ένας ενήλικας….; Εκτός αν……προταθεί και η διδασκαλία από απόσταση μέσω διαδικτύου, οπότε εκεί θα περιμένουμε από το ανήλικο παιδί π.χ. νηπιαγωγείου ή
δημοτικού ή γυμνασίου να κάτσει μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή μόνο του και παρακολουθήσει το μάθημα λές και είναι ενήλικος……; Και άντε και έχει τον γονέα ή τους γονείς να του επιβάλλουν την παρακολούθηση στο διαδίκτυο των μαθημάτων……..αν όμως οι γονείς δουλεύουν και οι δύο, τότε ποιος κρατήσει το παιδί μπροστά σε μία οθόνη να παρακολουθήσει το μάθημά του…………..;;;
– Κι αν τα ανήλικα παιδιά παρουσιάσουν προβλήματα δύσπνοιας και ψυχολογικής πίεσης, άγχους ή κρίσεις πανικού από την χρήση μάσκας την ώρα της διδασκαλίας, ποιος θα φέρει την ευθύνη…..;;;; Απαιτούμε από ανήλικα να φοράνε μάσκα σε όλη την διάρκεια του μαθήματος, όσο διαρκεί η σχολική ημέρα και όλο το διδακτικό έτος (ή έτη, όσα χρειαστούν μέχρι να περάσει ο κορονοϊός ή να έλθει ένας άλλος ιός και μετά άλλος και πάει λέγοντας…….)και θεωρούμε, ότι αυτό δεν θα έχει συνέπειες στην ψυχή, στην σωματική, πνευματική υγεία και κοινωνικότητά τους ειδικά στις πολύ μικρές ηλικίες όπου διαπλάθεται ο ψυχισμός των παιδιών για όλη την ζωή τους….;;;
– Ειδικά στην εφηβεία, όπου το παιδί θέλει να κινηθεί, να δραστηριοποιηθεί, όπου οργανισμός του κορυφώνει την ανάπτυξη, η χρήση μάσκας θα το βοηθήσει…..; Γιατί για να μην την φοράει υποχρεωτικά στο διάλειμμα θα πρέπει να κρατάει…..αποστάσεις από τα άλλα παιδιά……!!! Πώς θα το χειριστεί αυτό το δίλημμα άραγε ένας έφηβος……;;;
– Ποιος επιστημονικός φορέας θα πάρει επάνω του όλη αυτήν την ευθύνη για την ψυχοπνευματική και σωματική υγεία των παιδιών και θα εγγυηθεί, ότι τα παιδιά δεν θα πάθουν απολύτως τίποτα……;;;;
Έχουμε αντιληφθεί, ότι όταν μιλάμε για παιδιά, ανήλικα και εφήβους, μιλάμε για προσωπικότητες, για μία εξαιρετικά ευαίσθητη χρονική στιγμή για την θεμελίωση, συγκρότηση και εξέλιξη ενός ανθρώπου, η οποία είτε επιτυχής είτε όχι θα τον συνοδεύει σε όλη του την ζωή…; Μήπως στην προσπάθεια να προστατέψουμε τα παιδιά από έναν ιό, τους προξενήσουμε άλλες ίσως χειρότερες ψυχοπνευματικές και σωματικές βλάβες για όλη τους την ζωή….;
Το ζητούμενο δεν είναι οι αντεγκλήσεις, οι διαφωνίες, οι παρεξηγήσεις και ο κοινωνικός διχασμός και η πόλωση! Είναι επιπολαιότητα, ασέβεια και πονηριά να κατηγορούνται οι γονείς ως συνωμοσιολόγοι και να διώκονται, επειδή ενδιαφέρονται και ανησυχούν για τα παιδιά τους! Απλές, εύλογες ερωτήσεις και απορίες γεμίζουν το μυαλό των γονέων, οι οποίοι περιμένουν υπεύθυνες και λογικές απαντήσεις από τους ειδικούς επιστήμονες και την κυβέρνηση, για να νιώσουν ασφαλείς, οι ίδιοι και τα παιδιά τους.
Πηγή: Ενωμένη Ρωμηοσύνη
Ετικέτες: Βιοηθική και Ιατρική