Μια 61χρονη γιαγιά από την Νεμπράσκα γέννησε με εξωσωματική το μωρό του ομοφυλόφιλου γιου της.
Η Cecile Eledge, 61 ετών, εξυπηρέτησε ως παρένθετη μητέρα τον ομοφυλόφιλο γιο της Matthew Eledge, 32 ετών ο οποίος ήταν και ο δωρητής σπέρματος. Ο Eledge έχει ομοφυλοφιλική σχέση με τον Elliot Dougherty, 29 ετών.
Το μωρό Uma Louise Dougherty-Eledge γεννήθηκε χωρίς χειρουργική παρέμβαση στις 25 Μαρτίου 2019. Η παντρεμένη αδερφή του Dougherty, Lea Yribe, η οποία ήταν τότε 25 ετών δώρισε 24 ωάρια, ένα από τα οποία χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία της Uma. Μέχρι τώρα η Cecile Eledge θεωρoύνταν μητέρα τριών παιδιών, συμπεριλαμβανομένου του Matthew. Ωστόσο, χάρη στους νόμους της Nebraska σχετικά με την εξωσωματική γονιμοποίηση και την παρένθετη μητρότητα, αυτή και όχι η Yribe, είναι από άποψης νομικής η μητέρα της Uma και ο γιος της Matthew, ως δότης σπέρματος, είναι νόμιμα πατέρας της Uma.
«Ας πούμε απλώς ότι δεν θα κορνιζάρουμε ούτε και θα κρεμάσουμε πρός επίδειξη το πιστοποιητικό γέννησης της Uma», δήλωσε ο Matthew Eledge σε δημοσιογράφο. Ο σύντροφός του Dougherty θα πρέπει να περάσει από τη διαδικασία υιοθεσίας προτού αναλάβει τη γονική μέριμνα του παιδιού.
Σύμφωνα με την BuzzFeed News, οι Dougherty και Eledge δαπάνησαν $ 40.000 για τη διαδικασία εξωσωματικής γονιμοποίησης, μιά προσπάθεια που διήρκεσε δύο χρόνια προτού τελικά να γεννηθεί η Uma. Από τα 24 ωάρια που δώρισε η Yribe, έντεκα «εγχύθηκαν με το σπέρμα του Matthew». Το αποτέλεσμα ήταν επτά έμβρυα. Μετά από γενετικές εξετάσεις, τέσσερα από τα έμβρυα θανατώθηκαν. Από τα υπόλοιπα τρία, ένα εμφυτεύθηκε με επιτυχία στην Cecile Eledge και τα δύο αποθηκεύτηκαν.
Ο Matthew Eledge εξέφρασε κάποια δυσφορία και ενδοιασμούς σχετικά με τη δυνατότητα επιλογής που είχε πάνω στα έμβρυα, που θα μπορούσαν να ζήσουν και αυτά τα οποία θα μπορούσαν να πεθάνουν – για παράδειγμα επειδή ήταν λάθος φύλο.
«Δεν είμαι σούπερ θρησκευόμενο άτομο, αλλά αισθάνομαι σαν να παίζω το ρόλο του Θεού. Νομίζετε πως επιλέγω πάρα πολύ;», ρώτησε το δημοσιογράφο του LGBT ρεπορτάζ του καναλιού BuzzFeed, Shannon Keating.
Η Eledge είπε ότι πάντα «ονειρευόταν να έχει ένα κορίτσι», αλλά τελικά ζήτησε από τους γιατρούς να επιλέξουν τα «πιο υγιή» έμβρυα. Όλα αυτά ήταν θηλυκά. Ο νεαρός πατέρας τώρα αισθάνεται κάποια ανησυχία για τα δύο έμβρυα που βρίσκονται «στον πάγο».
Σύμφωνα με το άρθρο του BuzzFeed: «Είναι αυτό το περίεργο πράγμα», είπε ο Matthew. «Είναι ακριβώς σαν μάζες κυττάρων, έτσι; Αλλά τώρα σκέπτομαι ως εξής: «Πώς μπορείς να τα απορρίψεις αυτά;». «Ξοδεύτηκαν τόσα πολλά χρήματα και έγινε τόση προσπάθεια για να δημιουργηθούν τα έμβρυα και η μεταφορά τους στο μέλλον θα είναι πολύ φθηνότερη, αφού δεν θα πρέπει να πληρώσουμε ξανά για την διαδικασία απόκτησης ωαρίων». Προς το παρόν, ο Matthew και ο Elliot διατηρούν όλες τις επιλογές ανοιχτές.
Πριν από το γάμο τους ο Eledge ήταν δάσκαλος σε ιδιωτικό καθολικό λύκειο, απολύθηκε όμως αφού ενημέρωσε το σχολείο για τα σχέδιά του να "παντρευτεί" τον Dougherty, τώρα διδάσκει σε δημόσιο σχολείο.
«Δημιουργία χάους»
Ο συντηρητικός σχολιαστής Rod Dreher επέκρινε έντονα την όλη υπόθεση, επισημαίνοντας τις ανησυχητικές πτυχές της, σε μια στήλη για το American Conservative.
"Υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων στον κόσμο: εκείνοι που είναι ενστικτωδώς τρομοκρατημένοι από αυτό, και εκείνοι που πιστεύουν ότι είναι ένα καταπληκτικό πράγμα αυτό που τα χρήματα, η τεχνολογία και η προθυμία να σπάσουν τα ταμπού, μπορούν να επιφέρουν", έγραψε.
Ο Dreher παρατήρησε ότι η σύλληψη της Uma, αν και προκλήθηκε χωρίς σεξουαλική συνένωση μεταξύ δύο ανθρώπων, αφορούσε πολλαπλές μορφές αιμομιξίας. «Τα ταμπού ενάντια στην αιμομιξία είναι αρχαία και σχεδόν καθολικά», έγραψε. «Αυτοί οι άνθρωποι το παραβίασαν πολλές φορές, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία – και ας μήν υπήρχε καμία σωματική σχέση. Αναμίχθηκαν τα ωάρια της αδελφής του Dougherty με το σπέρμα του συζύγου του. Τα κοινωνικά έθιμα λένε πως η αδελφή του Dougherty είναι συγχρόνως και αδελφή του «άντρα» του Eledge, συμπληρώνει ο Dreher.
«Επιπλέον, το ωάριο που γονιμοποιήθηκε από τον Eledge και τη κουνιάδα του εμφυτεύτηκαν στη μητέρα του, έτσι ώστε η μητέρα του Eledge να μπορεί να κυοφορήσει το παιδί του. Τώρα αυτό έχει συμβεί, και η αντίδραση του κόσμου - του κόσμου μας - είναι να το γιορτάσουμε ως θρίαμβο αγάπης». Ο Dreher πιστεύει ότι η εξάλειψη του ταμπού της αιμομιξίας και η κένωση του νοήματος που έχουν τέτοιες βασικές πολιτισμικές αντιλήψεις όπως η «μητέρα», ο «πατέρας» και η «οικογένεια» θα οδηγήσουν σε πολιτισμική αμνησία και θα φέρουν «καταστροφικά» βάσανα στην ανθρώπινη φυλή.
«Έχουμε ξεχάσει, και τώρα ακόμη ξεχνάμε, και η αμνησία μας θα είναι πλήρης σε μια γενιά ή δύο», έγραψε. «Δημιουργούμε χάος και το ονομάζουμε πολιτισμό. Όταν τα χρήματα εξαντληθούν ή η τεχνολογία αποτύχει, θα ζήσουμε με τις συνέπειες της υπεροψίας μας».
«Το παιδί δεν είναι Χριστουγεννιάτικο δώρο».
Η Fiorella Nash, συγγραφέας του The Abolition of Woman, -Η κατάργηση της Γυναίκας-, έχει γράψει εκτενώς για τις ζημιές που έχει κάνει η βιομηχανία IVF (Εξωσωματικής γονιμοποίησης) στην υγεία των γυναικών.
Παρ' όλα αυτά, ανέφερε στο LifeSiteNews μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ότι η πρωταρχική ανησυχία της σε αυτή την περίπτωση ήταν για το μωρό Uma. «Δεν έχουν την ικανότητα οι ενήλικες που ενεπλάκησαν σε αυτή την κατάσταση να αντιληφθούν το πόσο μπερδεμένο θα είναι αυτό το παιδί;», ρώτησε.
«Είναι οι πρωταρχικοί δεσμοί μεταξύ μητέρας και παιδιού, πατέρα και παιδιού, τόσο ανούσιοι ώστε μπορούν να σπάσουν κατά την επιθυμία μας;».
Η Nash δεν πιστεύει ότι αυτό το περιστατικό θα πρέπει να πλασάρεται σαν μια συναισθηματική τρυφερή ιστορία που περιγράφει την αγάπη μιας μητέρας για τον ομοφυλόφιλο γιο της και μια αδελφής για τον ομοφυλόφιλο αδελφό της.
"Το παιδί δεν είναι Χριστουγεννιάτικο δώρο", είπε. «Υπάρχουν άλλοι τρόποι να εκφράσεις την αγάπη σου σε έναν γιο από το να λεηλατήσουν το σώμα σου, και να δημιουργήσεις, και να καταστρέψεις ακολούθως μια νέα ζωή».
"Είναι αξιέπαινη μια μητέρα που θέλει να κάνει θυσίες για τον γιο της - όλες οι μητέρες που αγαπούν το κάνουν - αλλά σε αυτή τη περίπτωση το θέμα δεν είναι απλά αυτό», συνέχισε η Nash. Επισήμανε ότι υπήρξαν περιπτώσεις στις οποίες η παρένθετη μητρότητα και η δωρεά ωαρίων είχαν ως τελικό αποτέλεσμα ένα αβοήθητο παιδί χωρίς καθόλου γονείς. Στην υπόθεση Μωρό Manji, κάποιος κ. και η κ. Yamada δημιούργησαν ένα μωρό με το σπέρμα του κ. Yamanda και ένα ωάριο δωρήτριας. Το έμβρυο εμφυτεύτηκε σε μια Ινδή παρένθετη μητέρα. Οι Yamada ακολούθως πήραν διαζύγιο, οπότε η κυρία Yamada έχασε πλέον το ενδιαφέρον της για το μωρό. Η δωρήτρια και η παρένθετη μητέρα είχαν απεμπολήσει τα δικαιώματά τους πάνω στο μωρό με βάση την νομική συμφωνία που είχαν προϋπογράψει, και ως εργένης άνδρας πλέον ο κ. Yamada δεν είχε το δικαίωμα να υιοθετήσει ένα παιδί που γεννήθηκε στην Ινδία. Αυτό σήμαινε ότι παρόλο που η Manji είχε τέσσερις γονείς, δεν έμεινε τελικά με κανέναν.
Η Nash ονόμασε την «υποκατάστατη, παρένθετη μητρότητα» ένα ναρκοπέδιο που αφήνει το παιδί έντονα ευάλωτο, σωματικά, συναισθηματικά και νομικά».«Πώς μπορούμε να μιλάμε για το δικαίωμα να γνωρίζουμε τους γονείς που μας γέννησαν αν δεν μπορούμε να καθορίσουμε ποιοί είναι στην πραγματικότητα;» ρώτησε.