Facebook social icon Instagram social icon YouTube social icon Vimeo social icon

Κατηγορίες

  • Οικογένεια
    • Αξίες του Γάμου και της Οικογένειας
    • Πολυτεκνία
    • Υιοθεσία
    • Πολιτικός Γάμος και Σύμφωνο Συμβίωσης
    • Ομόφυλος Γάμος
    • Εφηβική Συμπεριφορά
    • Προγαμιαίες Σχέσεις
    • Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
    • Κρίση της Οικογένειας και Διαζύγιο
  • Βιοηθική και Ιατρική
    • Γενετήσιος Προσανατολισμός - Ταυτότητα Φύλου
    • Εκτρώσεις
    • Ατεκνία και Εξωσωματική Γονιμοποίηση
    • Ευθανασία
    • Εξαρτησιογόνες ουσίες
    • Παιδοφιλία, Ενδοοικογενειακή βία και άλλα
    • Αναπτυξιακές Διαταραχές
    • Ψυχολογικές Διαταραχές
  • Τεχνολογία
    • Τηλεόραση
    • Κινητό Τηλέφωνο
    • Ηλεκτρονικά Παιχνίδια
    • Διαδίκτυο και Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
    • Εικονική Πραγματικότητα
    • Ηλεκτρονική Εκπαίδευση/ Τηλεκπαίδευση
  • Εθνικά Θέματα
    • Υπογεννητικότητα - Δημογραφικό
    • Ορθοδοξία και Παράδοση
    • Μετανάστευση και Απώλεια Ελλήνων στο Εξωτερικό (brain drain)
    • Πολιτική Προστασία
  • Νομικά Θέματα
    • Παρατηρητήριο
    • Νομοθεσία

Επικοινωνία

Για οποιοδήποτε θέμα υποστήριξης

ή απλής επικοινωνίας

θα μας βρείτε

στο: 

info@mumdadandkids.gr

ImageImage
  • Αρχική
  • Κατηγορίες
    • Οικογένεια
    • Βιοηθική και Ιατρική
    • Τεχνολογία
    • Εθνικά Θέματα
    • Νομικά Θέματα
  • Μελέτες
  • Βιντεοθήκη
  • Βιβλιοθήκη
  • Επικοινωνία

Ἅγιος Παΐσιος: Ἐπικοινωνία μέ αὐτιστικά παιδιά

Λεπτομέρειες
Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης
Κατηγορία: Οικογένεια
Δημιουργήθηκε : 14 Ιουλίου 2020
Εμφανίσεις: 2157
Share it:

gerontas paisios agioreitis paidia 01


Διήγηση Ἠλία Βουτσινᾶ, ἀπό τήν Πάτρα: ...

«Ἐργαζόμουν ὡς ἀναπληρωτής καθηγητής στό Εἰδικό σχολεῖο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ναυπάκτου, τήν σχολική χρονιά 2009–2010. Σέ αὐτό τό σχολεῖο φοιτοῦν παιδιά ἀπό 13 ἕως 28 ἐτῶν ἔχοντας διάφορα προβλήματα ὑγείας, ὅπως σύνδρομο Down (μογγολισμός), βαριά–μέτρια ἐλαφριά νοητική ὑστέρηση, αὐτισμό, τυφλότητα, ὡς καί διάφορα ψυχολογικά καί ψυχιατρικά προβλήματα ἀπό ἐλαφριά ἕως καί μέ ἱστορικό σχιζοφρένειας. Κάποια ἀπό αὐτά τά παιδιά, λόγῳ τῆς ἀσθένειάς των, δέν μποροῦν νά ἐπικοινωνήσουν κἄν, βγάζοντας ἄναθρες κραυγές καί λέγοντας μονολεκτικά κάποιες λέξεις.»

Σέ ἕνα τμῆμα ἔχουμε δύο παιδιά αὐτιστικά. Ἀπό αὐτά, ὁ μέν Δ. λέει μόνο κάποιες λέξεις, ὁ δέ Π. μιλάει τόσο σιγά, ὥστε καί ἀπόλυτη ἡσυχία νά γίνεται δέν μπορεῖς νά ἀκούσης τί λέει. Στήν ἀρχή τῆς χρονιᾶς τούς διάβαζα κάποια παραμυθάκια, ἀλλά δέν ἔδειχναν ἐνδιαφέρον. Κοιτοῦσαν δεξιά καί ἀριστερά, σηκώνονταν, ἔκαναν φασαρία καί ἐν γένει δέν μποροῦσα μέ τίποτε νά τούς κάνω νά ἀκούσουν ἔστω καί γιά λίγα λεπτά. Ὅταν μετά ἀπό τήν πάροδο 2–3 μηνῶν εἶπα νά τούς διαβάσω τόν Βίο τοῦ γέροντος Παϊσίου, τότε ὁ Π. ἀπό ἐκεῖ πού ἔδειχνε νά εἶναι στόν κόσμο του, ἄρχισε να παρακολουθῆ μέ ἐνδιαφέρον. Ἔβαζε τά χέρια του κάτω ἀπό τό πηγούνι καί μέ κοίταζε ἐνῶ μιλοῦσα. Καί ὅπως λένε οἱ εἰδικοί ἐπιστήμονες, ἄν ἕναν αὐτιστικό καταφέρης νά τόν κάνης νά σέ κοιτάη στά μάτια, τότε τόν ἔχεις κερδίσει, γιατί σοῦ ἐπιτρέπει νά μπῆς στόν κόσμο του. Ὄχι ἐγώ, δέν τόν κέρδισα, ἀλλά ὁ π. Παΐσιος μέ τά λόγια του, τά ὁποῖα ἀνεγίνωσκα μόνο. Μάλιστα δέ, συνάδελφος πού πέρασε ἀπό τήν τάξη μιά φορά καί εἶδε τόν Π. στήν προειρημένη στάση, μοῦ εἶπε: “Τί τούς κάνεις, βρέ Ἠλία, καί σέ κοιτάζουν μέ τόση προσήλωση;”. “Ἐγώ; Ὁ Γέροντας”, σκέφτηκα.»

Ἕνα δεύτερο περιστατικό εἶναι μέ τήν Ε., ἡ ὁποία πάσχει ἀπό βαριά νοητική ὑστέρηση μέ ἱστορικό σχιζοφρένειας. Παίρνει κάθε μέρα ἰσχυρά ψυχιατρικά χάπια καί ἐπικοινωνεῖ μέ νοήματα ἤ μέ ἄναθρες κραυγές πού ἀναλόγως τήν περίπτωση σημαίνουν ναί ἤ ὄχι. Ἐνῶ, λοιπόν, μιά μέρα τῆς διάβαζα τόν Βίο τοῦ Γέροντος καί καθόταν ἥσυχη καί ἄκουγε, σέ μιά στιγμή σταμάτησα νά διαβάζω γιά λίγα λεπτά, προκειμένου νά στείλω ἕνα μήνυμα μέ τό κινητό μου τηλέφωνο. Τότε ἡ Ε. σηκώθηκε, ἦρθε πρός τό μέρος μου καί ἄρχιζε μέ τό δάκτυλό της νά μοῦ δείχνη τίς σελίδες ἐκεῖνες στίς ὁποῖες εἶχα ἀνοικτό τό βιβλίο. Ἐγώ δέν κατάλαβα. Τῆς λέω: “Ε., τί θές;”. Συνέχιζε τό ἴδιο. Τῆς ξανάκανα τήν ἐρώτηση καί ὕστερα ἀπό 2–3 φορές, τῆς λέω: “Θές νά συνεχίσω νά διαβάζω;”. Τότε ἡ Ε. ἔγνεψε καταφατικά, ἔβγαλε αὐτοῦ τοῦ εἴδους τήν κραυγή πού ἔχουμε μάθει ὅτι σημαίνει ναί καί κάθησε στή θέση της».

 

Πηγή: (ΑΠΟΣΜΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΜΕΝΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ: Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ), Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό

 

Share it:
  • # Αναπτυξιακές Διαταραχές

Σχετικά με μας

Μια συλλογική προσπάθεια για την ανάδειξη, την υπεράσπιση και την προώθηση των αξιών και των ιδανικών της Ελληνορθόδοξης Οικογένειας. Μια παρότρυνση προς όλους να αξιοποιηθούν τα χαρίσματα του κάθε μέλους της, όπως αρμόζει στην Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση και στα βιώματα της Πατρίδας μας.

Σύνδεσμοι

  • Π.Ε.Φ.Ι.Π.
  • Α.Σ.Π.Ε.
  • Αφήστε με να ζήσω!
  • Ποιοι είμαστε
  • Σκοπός
  • Νομική δήλωση
  • Προσωπικά δεδομένα
Facebook social icon Instagram social icon YouTube social icon Vimeo social icon

Main Menu Offcanvas

  • Αρχική
  • Κατηγορίες
    • Οικογένεια
    • Βιοηθική και Ιατρική
    • Τεχνολογία
    • Εθνικά Θέματα
    • Νομικά Θέματα
  • Μελέτες
  • Βιντεοθήκη
  • Βιβλιοθήκη
  • Επικοινωνία
  • Οικογένεια
    • Αξίες του Γάμου και της Οικογένειας
    • Πολυτεκνία
    • Υιοθεσία
    • Πολιτικός Γάμος και Σύμφωνο Συμβίωσης
    • Ομόφυλος Γάμος
    • Εφηβική Συμπεριφορά
    • Προγαμιαίες Σχέσεις
    • Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
    • Κρίση της Οικογένειας και Διαζύγιο
  • Βιοηθική και Ιατρική
    • Γενετήσιος Προσανατολισμός - Ταυτότητα Φύλου
    • Εκτρώσεις
    • Ατεκνία και Εξωσωματική Γονιμοποίηση
    • Ευθανασία
    • Εξαρτησιογόνες ουσίες
    • Παιδοφιλία, Ενδοοικογενειακή βία και άλλα
    • Αναπτυξιακές Διαταραχές
    • Ψυχολογικές Διαταραχές
  • Τεχνολογία
    • Τηλεόραση
    • Κινητό Τηλέφωνο
    • Ηλεκτρονικά Παιχνίδια
    • Διαδίκτυο και Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
    • Εικονική Πραγματικότητα
    • Ηλεκτρονική Εκπαίδευση/ Τηλεκπαίδευση
  • Εθνικά Θέματα
    • Υπογεννητικότητα - Δημογραφικό
    • Ορθοδοξία και Παράδοση
    • Μετανάστευση και Απώλεια Ελλήνων στο Εξωτερικό (brain drain)
    • Πολιτική Προστασία
  • Νομικά Θέματα
    • Παρατηρητήριο
    • Νομοθεσία