Η πολιτική της σύγχρονης «ολοκληρωμένης» σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και ο πόλεμος στις νέες κοπέλλες
Η πολιτική της σύγχρονης «ολοκληρωμένης» σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και ο πόλεμος στις νέες κοπέλλες.
Ο «Πόλεμος στις Γυναίκες» και τα Κορίτσια στην Εφηβεία.
Η τρέχουσα πολιτική ρητορική υπονοεί ότι υπάρχει ένας "πόλεμος προς τις γυναίκες" στις υπάρχουσες συντηρητικές πρωτοβουλίες για την σεξουαλική υγεία. Αυτός ο "πόλεμος" κατευθύνεται-όπως υποστηρίζουν- προς τις νέες έφηβες γυναίκες, τη σεξουαλική εκπαίδευση, και -πιο συγκεκριμένα - στην αντισύλληψη.
Η βάση για αυτη την άποψη, είναι το επιχείρημα τους ότι αν οι γυναίκες, ανεξαρτήτως ηλικίας, έχουν εμπιστευτική, εύκολη και χαμηλού κόστους πρόσβαση στην αντισύλληψη, θα είναι δυνατές, με αυτοπεποίθηση, και σε ευνοϊκότερη θέση ώστε να διεκδικήσουν τη μελλοντική τους επιτυχία.
Ακόμη όμως και αν δεχθουμε πως οι υποστηρικτές αυτής της θέσεως, καλοπροαίρετα θεωρούν πως το σκεπτικό τους είναι σωστό, τα γεγονότα δείχνουν ότι αυτός ο στόχος είναι κοντόφθαλμος, παραπλανητικός, και στην πραγματικότητα βάζει τα νέα κορίτσια σε αυξημένους κινδύνους. Η αντισύλληψη έχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες στο να βοηθά τις νέες να αναλάβουν το μέλλον τους. Βασιζόμενοι στην αντισύλληψη είναι σαν να παραδεχόμαστε κατά κάποιο τρόπο ότι αυτή είναι η απάντηση στη χειραφέτηση των εφήβων κοριτσιών. Ελαχιστοποιώντας την αξία και το δυναμισμό της νεαρής γυναίκας, κάνουμε την υπεραπλούστευση πως την επιτυχία και την ευτυχία της την οφείλει στην πρόσβασή της στο χάπι και στο προφυλακτικό.
Όμως η επιτυχημένη πορεία της κοπέλλας θα πρέπει να προϋποθέτει την ανάπτυξη από μέρους της ικανοτήτων που την προστατεύουν από την θυματοποίηση, τη σεξουαλική εκμετάλλευση και την αντιμετώπισή της ώς χρηστικού αντικειμένου. Η πρόσβαση στην αντισύλληψη με κανέναν τρόπο δεν την εξασφαλίζει από αυτά τα προβλήματα αλλά μπορεί και να τα διαιωνίζει. Οι έφηβες δεν δυναμώνουν με την απεριόριστη πρόσβαση στην αντισύλληψη, αλλά προσλαμβάνοντας μηνύματα και αποκτώντας δεξιότητες που τις εμπνέουν να αναγνωρίσουν την αξία τους πέρα από το να είναι «αντικείμενα για σέξ».
Η θεωρούμενη αυστηρή σεξουαλική εκπαίδευση (της προγαμιαίας εγκράτειας) δίνει την δυνατότητα στις κοπέλλες να δομήσουν τις ορθές απόψεις για τη ζωή, να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση, και να καθορίσουν υψηλούς στόχους για τους εαυτούς τους και το μέλλον τους. Οι αρχές που λαμβάνουν σε αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα (εγκρατείας), τις κάνουν να καταλαβαίνουν πως η αξία τους δεν καθορίζεται από το άν έχουν επαφές ή όχι με τα αγόρια.
Και πραγματικά οι νεαρές είναι πολύ πιό πιθανό πως θα φτάσουν τους στόχους τους άν αναβάλλουν την άμεση σεξουαλική ικανοποίησή τους και λάβουν ως αντάλλαγμα το προγραμματισμένο σχέδιο για το μέλλον τους, το οποίο υλοποιείται σιγά-σιγά, χωρίς να εγκαταλείπονται τα πράγματα στην τύχη τους. Τα προγράμματα εγκρατείας έχουν μιά ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση και βλέπουν τις νέες κοπέλλες ως άτομα με απεριόριστες δυνατότητες, που τους αξίζουν πολλά περισσότερα από ένα αντισυλληπτικό ή ένα προφυλακτικό.
Το σέξ στην εφηβεία και το βάρος που φορτώνει τις νέες γυναίκες.
Οι νεαρές γυναίκες θα πρέπει να ενθαρρύνονται να επιτύχουν τα όνειρά τους. Τα μηνύματα και η υποστήριξη που ζητούν να λάβουν αποκαλύπτουν την πραγματικότητα ότι είναι πιο ευάλωτες από ό, τι τα αγόρια στις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις του εφηβικού σεξ.
Ενώ η εγκυμοσύνη είναι το πιο εμφανές απρόβλεπτο αποτέλεσμα του σεξ, δεν είναι το μόνο - και συχνά δεν είναι το πιο σοβαρό.
Η έρευνα σκιαγραφεί μια έντονη εικόνα που δείχνει ότι η πρόσβαση στην αντισύλληψη δεν θα αποτρέψει ούτε θα θεραπεύσει αυτές τις αρνητικές συνέπειες οι οποίες πλήττουν συχνά τις νεαρές γυναίκες που πειραματίζονται με τις έφηβικές σχέσεις:
Ένα στα τέσσερα έφηβα κορίτσια έχει τουλάχιστον ένα σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα, (ΣΜΝ).
- Δύο από τα τέσσερα πιο διαδεδομένα ΣΜΝ μεταξύ των εφήβων κοριτσιών εξακολουθούν να μεταδίδονται ακόμη και με τη χρήση προφυλακτικού - και οι υπόλοιπες αντισυλληπτικές μέθοδοι δεν κάνουν τίποτα για να μειώσουν την μετάδοσή τους.
- Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι τα κορίτσια φέρουν κυρίως το βάρος της συναισθηματικής κατάρρευσης του χωρισμού, όταν προϋπήρχε το σέξ στη σχέση τους.
- γυναίκες που γίνονται σεξουαλικά ενεργητικές από την πρώιμη εφηβεία είναι σχεδόν δυο φορές πιο πιθανό να διαζευχθούν συγκριτικά με τις συνομήλικές τους που περίμεναν για να έχουν σχέσεις.
- Όσο νωρίτερα ένα κορίτσι έχει τις πρώτες του γενετήσιες επαφές, τόσο πιο πιθανό είναι να γίνει ανεπιθύμητη, υποθάλποντας η ίδια την προσωπική της κτητική θυματοποίηση.
- Όσο νωρίτερα μια κοπέλα αρχίζει το σεξ, τόσο περισσότερους σεξουαλικούς συντρόφους θα έχει στη ζωή της.
- Τα περισσότερα σεξουαλικώς ενεργά έφηβα κορίτσια εξέφρασαν εκ των υστέρων τη μετάνοιά τους που ξεκίνησαν τις επαφές πολύ πρώιμα.
- Οι έφηβοι έχουν λιγότερες πιθανότητες να χρησιμοποιήσουν προφυλακτικά εάν έχουν από καιρού μια σχέση, αυξάνοντας έτσι την ευαισθησία τους στα ΣΜΝ και μειώνοντας την αποτελεσματικότητα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που βασίζεται στην αντισύλληψη.
- Οι έφηβες που κάνουν επαφές έχουν περισσότερες πιθανότητες να συμμετάσχουν σε άλλες δραστηριότητες υψηλού ρίσκου.
Ποιο μήνυμα πραγματικά δίνει δύναμη στις έφηβες γυναίκες;
Μια πρωτοποριακή μελέτη από το Brookings Institute απεκάλυψε ότι οι έφηβες που ήδη έχουν δύσκολες συνθήκες ζωής, προστατεύονται πραγματικά από το να ζήσουν και μελλοντικά στη φτώχεια, αν περιμένουν μέχρι το γάμο για να κάνουν παιδιά, άν ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους και άν βρούν κάποια εργασία.
Η εκπαίδευση για την αποφυγή των σεξουαλικών κινδύνων (μέσω της εγκράτειας) παρέχει στους έφηβους τις δεξιότητες για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους. Το πρόγραμμα αυτό, αποτελεί μιά συνολική προσέγγιση στην οποία συζητά η έφηβη για το σεξ σε ευρύ πλαίσιο και με πολλαπλά σχετικά σημεία αναφοράς. Ναι, η εκπαίδευση αυτή δίνει και πληροφορίες για το οτι η χρήση αντισύλληψης μειώνει την πιθανότητα εγκυμοσύνης ή των ΣΜΝ, αλλά λειτουργεί πέρα από αυτή την αντίληψη.
Τα "προγράμματα αυτά επιλέγουν να ενημερώνουν τους εφήβους με γεγονότα γιά να αποφύγουν να κάνουν τα μαθήματα σεξουαλικής εκπαίδευσης με συνεδρίες πρώθησης προφυλακτικών. " Το μήνυμα αδιαμφισβήτητα ενθαρρύνει τις έφηβες να περιμένουν. Υπάρχουν βέβαια και μαθήτριες που ενώ έχουν λάβει τέτοια εκπαίδευση είναι πιθανόν να εμπλακούν κάποια στιγμή σε σχέσεις πρίν το γάμο τους και να χρησιμοποιήσουν αντισύλληψη, αλλά η έρευνα δείχνει ότι η εκπαίδευση αυτή τις καθυστερεί στο να αρχίσουν πολύ πρώιμα και τελικά αποκτούν λιγότερους εταίρους.
Το να εξοπλισθούν οι νέες γυναίκες με τις δεξιότητες και τα κίνητρα ώστε να αποφευχθεί η άκαιρη σεξουαλική εμπλοκή και οι κίνδυνοί της , απαιτεί από κείνες να έχουν τη σταθερή άποψη που χαρακτηρίζει το σεξ ως κάτι παραπάνω από μια φυσική πράξη.
Είναι αλήθεια ότι οι έφηβοι συχνά καθοδηγούνται από τη φυσική περιέργεια και η σεξουαλική επιθυμία εξελίσσεται σε συνδυασμό με τη σωματική ωρίμανση τους, ωστόσο η πρώιμη σεξουαλική δραστηριότητα μπορεί επίσης να συνδέεται με συναισθήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης και αποτελεσματικότητας, με κακή ικανότητα λήψης αποφάσεων ή και με απουσία μιας καλής προοπτικής και προσανατολισμού για το μέλλον τους.
Οι έφηβες ωφελούνται όταν λαμβάνουν θετική καθοδήγηση και εκπαίδευση που καταφέρνει να τις βοηθήσει να αξιοποιήσουν στα χρόνια της εφηβείας τους όλες τις δυνατότητες του σύγχρονου πολιτισμού, χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο την ψυχοσωματική τους υγεία ούτε και τους μελλοντικούς τους στόχους.
Ως εκ τούτου, η στοχευμένη στην εγκράτεια σεξουαλική εκπαίδευση, εμπνέει τα έφηβα κορίτσια να θέσουν μελλοντικούς στόχους - και στη συνέχεια να βάλουν σε σειρά τα βήματα για την επίτευξή τους, έχοντας κατά νού πως η αναμονή για το σεξ θα αυξήσει τις πιθανότητες να επιτευχθούν αυτοί οι μελλοντικοί στόχοι.
Τα έφηβα κορίτσια χρειάζονται κάτι πολύ ανώτερο από την αντισύλληψη για να χτίσουν τα όνειρά τους.
Εδώ και χρόνια η σεξουαλική εκπαίδευση έχει επικεντρωθεί στο μυαλό της κοινωνίας σχεδόν αποκλειστικά στην "πρόληψη της εφηβικής εγκυμοσύνης." Αυτή η μυωπική προσέγγιση αποτελεί μια προβληματική αποστασιοποίηση από τις προηγούμενου τύπου στρατηγικές σεξουαλικής εκπαίδευσης που επικεντρώνονταν στις ευρύτερες επιπτώσεις των πρώιμων σχέσεων στους εφήβους.
Εκτεταμένες κοινωνικές έρευνες αποδεικνύουν τις πολλές δυνητικά δυσμενείς συνέπειες του εφηβικού σεξ, ειδικά για τα νεαρά κορίτσια ακόμη και αν δεν προκύψει εγκυμοσύνη.
Οι ίδιες ομάδες που προωθούν την εύκολη πρόσβαση στην αντισύλληψη ώς πανάκεια για την εφηβική γυναικεία χειραφέτηση, βιάζονται ακόμη να υποστηρίξουν τα προγράμματα για την αποκαλούμενη «ολοκληρωμένη» σεξουαλική παιδεία.
Επιμένουν ότι η προσέγγιση αυτή δίνει μεγάλη έμφαση στην αποφυγή των σεξουαλικών κινδύνων και μέσω της εγκράτειας, αλλά συγχρόνως παρέχει και πληροφορίες σχετικά με την αντισύλληψη, κατά πάσα πιθανότητα προσπαθώντας να "καλύψει όλες τις περιπτώσεις" για τους έφηβους.
Ωστόσο, πολλές ανεξάρτητες μελέτες (συμπεριλαμβανομένης μιας μελέτης ορόσημο από το HHS) επιβεβαιώνουν ότι τα πιο δημοφιλή τοιούτου είδους "ολοκληρωμένα" προγράμματα δεν εξασφαλίζουν από κανέναν σεξουαλικού τύπου κίνδυνο.
Τα αποκαλούμενα "ολοκληρωμένα" προγράμματα τυπικά:
- Εστιάζουν μόνο στις σωματικές συνέπειες του σεξ και εξισώνουν τις "σχέσεις με προφυλακτικό", με τις σχέσεις χωρίς κανέναν κίνδυνο.
- Παρέχουν λίγες, (αν τελικά το κάνουν), δυνατότητες δημιουργίας δεξιοτήτων που ενθαρρύνουν την αποφυγή σεξουαλικού κινδύνου μέσω της εγκράτειας.
- Ενθαρρύνουν τη σεξουαλική δραστηριότητα χωρίς συνουσία ως υγιή μέθοδο αποφυγής κινδύνου, παρόλο που η δραστηριότητα αυτή μπορεί επίσης να θέσει έναν έφηβο στον κίνδυνο για λοιμώδη σεξουλικά μεταδιδόμενα νοσήματα.
- Σπάνια ενθαρρύνουν τους σεξουαλικά δραστήριους εφήβους να απέχουν.
- Αφιερώνουν την πλειοψηφία του χρόνου τους για να διδάξουν δεξιότητες χρήσης του προφυλακτικού και τρόπους να πεισθούν οι σύντροφοι στην εφαρμογή του.
- Παρέχουν στην πραγματικότητα τη λεπτομερέστερη σεξουαλική ενημέρωση στην αγορά.
- Θεωρούν την ικανότητα των εφήβων να μείνουν εγκρατείς ως μη ρεαλιστική, παρόλο που τα δεδομένα του CDC (Centers of Disease Control), δείχνουν ότι οι περισσότεροι έφηβοι δεν έχουν αρχίσει τέτοια δραστηριότητα.
Τα "ολοκληρωμένα" προγράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσης είναι στενά, "κατασκευασμένα" προγράμματα που επικεντρώνονται κυρίως στην εκπαίδευση χρήσης προφυλακτικών και στοχεύουν κατά βάσιν στο να έχουν οι έφηβοι σχέσεις με τη "θέλησή" τους και "χωρίς κινδύνους".
Ο συγγραφέας H. L. Mencken είπε κάποτε: "Για κάθε πολύπλοκο πρόβλημα υπάρχει μια απάντηση που είναι σαφής, απλή και λανθασμένη." Οι απλουστευμένες λύσεις στα σύνθετα προβλήματα είναι πάντα δελεαστικές, αλλά δυστυχώς, είναι επίσης και ως επί το πλείστον ανεπιτυχείς και δαπανηρές. Η «σφαιρική» σεξουαλική εκπαίδευση που βασίζεται στην αντισύλληψη είναι μια στενή και υπερβολικά απλοϊκή προσέγγιση στο σεξουαλικό ζήτημα των εφήβων. Αυτού του τύπου η προσέγγιση της εκπαίδευσης προϋποθέτει ότι οι εφηβικές σχέσεις είναι μιά χαρά (ακόμη και ότι αποτελούν σημείο υγείας) εφόσον είναι συναινετικές και γίνονται με λήψη προφύλαξης, αλλά τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι όσο νωρίτερα ένα άτομο γίνεται σεξουαλικά ενεργό, τόσο περισσότερο κινδυνεύει για τις αρνητικές συνέπειές του .
Ενώ η αντισύλληψη είναι αποτελεσματική στην αποφυγή εγκυμοσύνης, μόνο το προφυλακτικό μειώνει κάπως τον κίνδυνο απόκτησης ενός ΣΜΝ, χωρίς ποτέ να τον μηδενίζει. Στην καλύτερη περίπτωση, η αντισύλληψη μειώνει τις σωματικές συνέπειες για το κορίτσι αλλά δεν κάνει τίποτα για τα πολλά ζητήματα που συνοδεύουν τη σχέση με προφυλακτικό ή άλλου τύπου αντισύλληψη, τα οποία δεν μπορεί ποτέ να αντιμετωπίσει.
Πρέπει να κηρύξουμε τον πόλεμο στα μηνύματα που εξισώνουν την ικανότητα μιας έφηβης κοπέλας να επιτύχει στη ζωή με την ικανότητά της να χρησιμοποιεί αντισύλληψη. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο, και οι νεαρές έφηβες πρέπει να ενδυναμωθούν ώστε να τύχουν της υγείας και της ευημερίας που τους αξίζει. Αυτό μπορεί μόνο να επιτευχθεί όταν έχουν αποκτήσει αυτοπεποίθηση ως προς την ικανότητά τους να επιτύχουν τους στόχους και να εκπληρώσουν τις προοπτικές τους στη ζωή. Και μιλώντας για στόχους εννοούμε εκείνους που είναι εμπνευσμένοι από το σκοπό, την ικανότητα και τον αυτοπροσδιορισμό- και όχι αυτούς που ορίζονται απλοποιημένα από την πρόσβαση στην αντισύλληψη και το περιστασιακό σεξ.
Βιβλιογραφία:
1 Centers for Disease Control Press Release, (March 11, 2008). Nationally Representative CDC Study Finds 1 in 4 Teenage Girls Has a Sexually Transmitted Disease. Retrieved August 29, 2011 from http://www.cdc.gov/stdconference/2008/press/release-11march2008.htm
2 Centers for Disease Control ( 2010) Genital Herpes – CDC fact sheet. Atlanta: CDC. Accessed at http://www.cdc.gov/std/Herpes/STDFact-Herpes.htm Centers for Disease Control (2011) Genital HPV infection - Fact sheet. Atlanta: CDC. Accessed at http://www.cdc.gov/HPV/STDFact-HPV.htm
3 Brady, S. (2007). “Adolescents’ Reported Consequences of Having Oral Sex Versus Vaginal Sex”. Pediatrics 119 (2):229–236 Meier, Ann. (2007 May 24). Teen Sex And Depression Study Finds Most Teens’ Mental Health Unaffected By Nonmarital Sex. ScienceDaily. Bloomberg Businessweek, (2010). How teen sex affects education. Accessed at http://www.businessweek.com/lifestyle/content/ healthday/642031.html from American Sociological Association, news release, Aug. 15, 2010.
Kaeser, F. (2001). The effects of increasing sexualization on children”. Towards a Better Understanding of Children’s Sexual Behavior.
4 Paik, A., (2011) Adolescent sexuality and the risk of marital dissolution. Journal of Marriage and Family, 73:472-485.
5 Moore, K.A., Driscoll, A.K., & Lindberg, L.D. (1998). A statistical portrait of adolescent sex, contraception, and childbearing. Washington: The National Campaign to Prevent Teen Pregnancy.
6 CDC. (2012). National Survey of Family Growth. Accessed at http://www.cdc.gov/nchs/nsfg.htm Kirby, D. (2001). National Survey of Family Growth. Research findings on programs to reduce teen pregnancy. Washington: The National Campaign to Prevent Teen Pregnancy.
7 Albert, B. (2007). With One Voice 2007. Washington, DC: the National Campaign to Prevent Teen Pregnancy. Manlove, J., Perper, K., Barry, Megan. (2010). PAA Extended Young Adult Dating Relationships. Accessed at http://paa2010.princeton.edu/papers/100588
9 Fox, H.B., McManus, M.A., Arnold, K. N. (2010). Significant Multiple Risk Behaviors Among US High School Students. Fact Sheet #8. Washington, D.C.: National Alliance to Advance Adolescent Health. Accessed at http://www.thenationalalliance.org/pdfs/FS8.%20Significant%20Multiple%20Risk%Behaviors.pdf
10 Haskins, R., Sawhill, E., (2009). Creating an Opportunity Society. Washington, DC: Brookings Institute.
11 Institute for Youth Development (2011). A consultation report on sexual risk avoidance programs and contraceptive information. Washington D.C.: IYD. page 3.
12 Ascend. (2016). Sexual Risk Avoidance Works Washington, DC: Author. Accessed at http://weascend.org/wp-content/uploads/2016/08/SRA-Works-web.pdf
13 U.S. Department of Health and Human Services. (2007). Review of comprehensive sex education curricula. Washington D.C.: HHS. Martin, S., Rector, R., Pardue, M. G. (2004). Comprehensive Sex Education vs. Authentic Abstinence: A Study of Competing Curricula. Washington, D.C.: Heritage Foundation.
14 Armour, S. A. and Cunningham, A. M. , (2006-08-10). “Timing of Sexual Initiation and Adolescent Depression” Paper presented at the annual meeting of the American Sociological Association, Montreal Convention Center, Montreal, Quebec, Canada Online <PDF>. 2012-06-24 from http://www.allacademic.com/meta/p105257_index.html O’Donnell, L., Myint-U, A., O’Donnell, C. R., Steuve, A. (2003). Longterm influence of sexual norms and attitudes on timing of sexual initiation among urban minority youth. Journal of School Health. 73:68-75. Accessed at http://www2.gsu.edu National Campaign to Prevent Teen Pregnancy. (2001). 14 and Younger. Washington, D.C.: Author. Accessed at http://www.thenationalcampaign.org/resources/pdf/pubs/14summary.pdf
15 CDC. (2013). Condoms and STDs: Fact sheet for public health personnel. Accessed at http://www.cdc.gov/condomeffectiveness/latex.htm
For more information, contact Ascend at Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. or call 202-248-5420
Πηγή: https://weascend.org/
Ετικέτες: Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση