Εικόνα: Τα κεντρικά του Facebook στο Menlo Park, Calif.
Το Facebook προσέλαβε υπαλλήλους για τη δημιουργία προγραμμάτων για παιδιά και νέους ενήλικες από 6 έως 17 ετών, σύμφωνα με ανάρτηση στο blog της εταιρείας.
NBC News, 29 Οκτωβρίου 2021.
Από τους Ezra Kaplan και Jo Ling Kent
Εσωτερικά έγγραφα δείχνουν ότι το Facebook προσλαμβάνει υπαλλήλους για να δημιουργήσουν προϊόντα που στοχεύουν σε παιδιά ηλικίας ακόμη και 6 ετών, για να διευρύνει τη βάση χρηστών του.
«Η εταιρεία μας κάνει μια σημαντική επένδυση στη νεολαία και έχει δημιουργήσει μια εικονική διεταιρική ομάδα για να δημιουργήσει ασφαλέστερες, πιο ιδιωτικές εμπειρίες για τους νέους, που βελτιώνουν τη προσωπική αλλά και την ευημερία του σπιτιού τους», έγραψε ο συγγραφέας ενός ιστολογίου, το όνομα του οποίου τροποποιήθηκε πριν το NBC News αποκτήσει το έγγραφο. «Για πολλά από τα προϊόντα μας, δεν έχουμε σχεδιάσει ως τώρα εκδοχές για ηλικίες «κάτω των 13.»
Στην εσωτερική ανάρτηση του blog, στις 9 Απριλίου, ο συγγραφέας έγραψε ότι η εταιρεία σχεδίαζε να προσλάβει πολλαπλούς ειδικούς καθώς επιθυμεί να επεκτείνει πλήρως τη σειρά των προϊόντων της σε και παιδιά μικρότερα από το τρέχον όριο των 13 ετών. Τα διαγράμματα απεικονίζουν τις προτεινόμενες νέες ηλικιακές ομάδες-στόχους, που αφορούν παιδιά ηλικίας 6 έως 9 ετών, προεφήβους 10 έως 12 ετών, μαζί με τους υπάρχοντες στόχους για τους νέους εφήβους από 13 έως 15 ετών, τους όψιμους εφήβους από 16 έως 17 ετών και τους ενήλικες .
«Αυτές οι πέντε ηλικιακές ομάδες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να καθορισθεί η εκπαίδευση, η διαφάνεια, οι έλεγχοι και οι προϋποθέσεις που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νεαρών χρηστών», έγραψε ο υπάλληλος του Facebook.
Οι επικριτές της εταιρείας λένε ότι αυτά τα έγγραφα αποτελούν μέρος ενός μακροχρόνιου σχεδίου του Facebook, που προσπαθεί να προσελκύσει τους νεότερους χρήστες όσο το δυνατόν νωρίτερα.
Το Facebook και το Instagram έχουν δείξει επανειλημμένα ότι δεν είναι αξιόπιστα όταν πρόκειται για την ευημερία των παιδιών και των εφήβων», δήλωσε ο James Steyer, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Common Sense Media, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ερευνά τη σχέση των παιδιών με τον ψηφιακό κόσμο. «Πρέπει να επικεντρωθούν στην εξυγίανση των ήδη υπαρχουσών πλατφορμών τους αντί να προσπαθούν να παγιδεύσουν ακόμη περισσότερα παιδιά στις εθιστικές πλατφόρμες τους και σε όλο και μικρότερες ηλικίες».
Το Facebook απαντώντας σε αίτημα της «The Wall Street Journal» για σχολιασμό της δράσης του απάντησε ως εξής: "Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ανταγωνιστές μας (περιλαμβάνοντας και τη "The Wall Street Journal") κάνουν το ίδιο, θα ήταν πραγματική έκπληξη αν το Facebook δεν έκανε αυτή τη δουλειά».
Τα στοιχεία περιλαμβάνονται σε αποκαλυπτικά έγγραφα προς την Securities and Exchange Commission και παραδόθηκαν στο Κογκρέσο σε εμπιστευτική μορφή από τη νομική σύμβουλό της Frances Haugen , η οποία εργαζόταν ως product manager στη Facebook μέχρι τον Μάιο και εμφανίστηκε ως καταγγέλλουσα. Ψηφιακές εκδόσεις των αποκαλυπτικών στοιχείων— με τροποποιημένα ορισμένα ονόματα και άλλες προσωπικές πληροφορίες — παρελήφθησαν από μια κοινοπραξία ειδησεογραφικών οργανισμών, συμπεριλαμβανομένου του NBC News. Τα περισσότερα από τα έγγραφα είναι ψηφιακές φωτογραφίες υλικού της εταιρείας από οθόνες υπολογιστών.
Η ανάρτηση κοινοποιήθηκε στον εσωτερικό κατάλογο μηνυμάτων του Facebook. «Έχουμε ερευνητές σε όλη την εταιρεία που ξεκινούν αυτήν την εικονική ομάδα και θα προσλαμβάνουμε περισσότερους καθώς αυτή η εργασία εξελίσσεται», έγραψε ο συγγραφέας, εξηγώντας ότι η ομάδα σχεδίαζε να επεκταθεί προσλαμβάνοντας άτομα με εμπειρία στην «παγκόσμια έρευνα μεταξύ των νέων (ιδιαίτερα στα παιδιά, τους νέους εφήβους και τους κηδεμόνες τους).» Η ανάρτηση παραθέτει θέσεις εργασίας για κατηγορίες όπως το Messenger Kids/Youth Platform και το Instagram Child Safety και κοινοποίησε το όνομα του υπεύθυνου προσλήψεων για κάθε θέση, το οποίο τροποποιήθηκε. Το Messenger Kids είναι μια εφαρμογή βιντεοκλήσεων και ανταλλαγής μηνυμάτων που δημιουργήθηκε από το Facebook και είναι προς το παρόν διαθέσιμη για τα παιδιά.
Εικόνα: Διάγραμμα από μια εσωτερική ανάρτηση στο Facebook της 9ης Απριλίου με τίτλο «Το Διαδίκτυο δεν δημιουργήθηκε έχοντας κατά νου τους νέους, αλλά αυτό πρόκειται να το αλλάξουμε». Περιγράφει πώς προσφέρονται τα προϊόντα σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες καθώς και μια προοπτική για μελλοντικά προγράμματα.
Έχει ληφθεί από το NBC News
Η ανάρτηση περιλαμβάνει ένα διάγραμμα με τίτλο «Πού ήμασταν και πού πηγαίνουμε…» που εξηγεί πώς η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί σε κοινό κάτω από το τρέχον ηλικιακό όριο των 13 ετών. Το έγγραφο παραθέτει τους ισχύοντες κανονισμούς της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου σχετικά με τις διαδικτυακές υπηρεσίες που απευθύνονται σε παιδιά κάτω των 13 ετών, που ονομάζεται Κανόνας Προστασίας Απορρήτου στο Διαδίκτυο των Παιδιών, Children’s Online Privacy Protection Rule ή COPPA.
Σε ένα διάγραμμα που περιγράφει τον τρόπο που η εταιρεία λειτουργεί αυτήν τη στιγμή σε σχέση με τους νέους χρήστες, μια σημείωση εξηγεί γιατί η εταιρεία είχε ηλικιακό όριο στα 13 χρόνια. «Η γραμμή του COPPA είναι απλή: αντιμετωπίζουμε τους 13+ όπως τους άλλους χρήστες και ζητούμε από τους νεότερους να μην χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας.» Το διπλανό διάγραμμα τιτλοφορείται «Και στο μέλλον» και η γραμμή «διακοπή» που αντιπροσωπεύει τους τρέχοντες περιορισμούς έχει αφαιρεθεί και αντικατασταθεί από ηλικιακές ομάδες χρηστών, συμπεριλαμβανομένων των «νεαρών 10-12» και «παιδιών 6-9». Η διαφάνεια δεν εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία θα συμμορφωθεί με τους τρέχοντες περιορισμούς του COPPA στο μέλλον.
Εικόνα: Εικόνες από μια εσωτερική ανάρτηση της 9ης Απριλίου στο Facebook με τίτλο «Το Διαδίκτυο δεν δημιουργήθηκε έχοντας τους νέους στο μυαλό, αλλά στοχεύουμε στο να το αλλάξουμε». Φαίνονται οι πέντε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες που αξιολογεί η εταιρεία για να «καθορίσει την εκπαίδευση, τη διαφάνεια, τους ελέγχους και τις προϋποθέσεις που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νεαρών χρηστών.»
Αποκτήθηκε από το NBC News
Σε μια διαφάνεια με τίτλο «Ο νεανικός σχεδιασμός απαιτεί προσοχή στη γνωσιακή και κοινωνική ωριμότητα», χρησιμοποιούνται χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων για να περιγράψουν διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, ακόμη και τα παιδιά ηλικίας 6 έως 9 ετών.
Η ανάρτηση ήρθε μόλις μια εβδομάδα πριν ένας συνασπισμός 35 οργανισμών και 64 μεμονωμένων εμπειρογνωμόνων, εγείρει ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο, τον χρόνο οθόνης, την ψυχική υγεία, την αυτοεκτίμηση και την εμπορική πίεση σε επιστολή του προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του Facebook, Mark Zuckerberg. Ο συνασπισμός αυτός συντονίστηκε από το Fairplay, παλαιότερα γνωστό ως «Εκστρατεία ενάντια στην εμπορευματοποίηση της παιδικής ηλικίας, Campaign for a Commercial-Free Childhood», έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με έδρα τη Βοστώνη.
«Αυτά τα έγγραφα ξεκαθαρίζουν ότι αντί να εργάζεται για να κάνει τις υπάρχουσες πλατφόρμες του λιγότερο επιβλαβείς για τους εφήβους, η προτεραιότητα του Facebook είναι να παγιδεύσει τα μικρότερα παιδιά και να δημιουργήσει μια σειρά ισόβιων χρηστών των προϊόντων Facebook», δήλωσε στο NBC News ο εκτελεστικός διευθυντής της Fairplay, Τζος Γκόλιν. «Παρά τους ισχυρισμούς του Facebook ότι το κίνητρό τους για το Instagram για παιδιά είναι να δημιουργήσουν μια ασφαλέστερη εμπειρία για τα μεγαλύτερα παιδιά, είναι σαφές ότι το Facebook είναι προσανατολισμένο στα παιδιά για να προωθήσει την δική του ανάπτυξη. Τα προϊόντα του Facebook δεν είναι ασφαλή για τα μικρότερα παιδιά και μια εταιρεία που βάζει σταθερά τα κέρδη πάνω από την ευημερία των νέων δεν έχει καμία δουλειά να δημιουργεί πλατφόρμες για παιδιά».
Τον Σεπτέμβριο, ο επικεφαλής του Instagram, Adam Mosseri ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα διακόψει την ανάπτυξη μιας «παιδικής» έκδοσης της εφαρμογής για κοινή χρήση φωτογραφιών. «Εξακολουθώ να πιστεύω ακράδαντα ότι είναι καλό να δημιουργήσουμε μια έκδοση του Instagram σχεδιασμένη για να είναι ασφαλής για τα παιδιά, αλλά θέλουμε να αφιερώσουμε χρόνο για να μιλήσουμε με γονείς, ερευνητές και ειδικούς σε θέματα ασφάλειας ώστε να επιτύχουμε μεγαλύτερη συναίνεση σχετικά με το πώς να προχωρήσουμε », είπε στον Craig Melvin στην εκπομπή «TODAY» του NBC.
Ο εκπρόσωπος του Facebook Nkechi Nneji είπε ότι «ενώ εξακολουθούμε να προσλαμβάνουμε αυτούς τους ειδικούς, αυτοί θα επικεντρωθούν σε μεγάλο βαθμό σε νέα προϊόντα που χτίζουμε για εφήβους (13-17) και για γονείς»
Πηγή: nbcnews.com